Merkit

Nuorten kuoroliitolla on olemassa jäsenistön muistamista varten erilaisia merkkejä sekä Heinz Hofmann -mitali ja Erkki Pohjola -palkinto. Nuorten Kuoroliiton hallitus myöntää ne jäsenyhdistyksen tai muun yhteisön anomuksesta. Tällöin merkin tai mitalin lunastuksesta Nuorten Kuoroliiton hallituksen määräämään hintaan vastaa merkkiä anonut yhdistys tai yhteisö. Ajantasaiset hinnat ovat nähtävillä täällä, liiton kotisivuilla.

Anomus voi olla vapaamuotoinen, mutta sen tulee sisältää riittävät perustelut sekä tieto luovutusajankohdasta ja -tilaisuudesta. Nuorten Kuoroliiton hallitus voi myös halutessaan myöntää huomionosoituksen ilman anomusta. Nuorten Kuoroliitto pitää luetteloa merkeistä. Merkit tulee anoa ansiojärjestyksessä. Kadonneen merkin tilalle voi liitolta lunastaa uuden merkin. Tuotteet ovat joko noudettavissa sovitusti Nuorten Kuoroliiton toimistolta Helsingistä tai ne voidaan postittaa tilaajalle, jolloin postituskulut lisätään hintaan. Ansiomerkit, Heinz Hofmann -mitali sekä Erkki Pohjola -palkinto tulee luovuttaa saajalleen konsertissa tai muussa huomionosoituksen arvoa vastaavassa tilaisuudessa. Hakemukset perusteluineen voi lähettää osoitteeseen toimisto@nuortenkuoroliitto.fi.

Hopeinen kuoromerkki

Hopeinen kuoromerkki voidaan myöntää kuorolaiselle, joka on laulanut ansiokkaasti liiton jäsenkuorossa vähintään viiden vuoden ajan. Merkin hinta on 25€.

Kultainen kuoromerkki

Kultainen kuoromerkki voidaan myöntää kuorolaiselle, joka on laulanut ansiokkaasti liiton jäsenkuorossa vähintään kahdeksan vuoden ajan. Merkin hinta on 35€.

Pronssinen ansiomerkki

Pronssinen ansiomerkki voidaan myöntää kuoronjohtajalle, tukiyhdistystoimijalle tai muulle aktiiviselle kuorotoimijalle, joka on toiminut ansiokkaasti lapsi- ja nuorisokuorojen hyväksi vähintään viiden vuoden ajan. Lisäksi pronssinen ansiomerkki voidaan myöntää kuorolaiselle, joka on erityisen ansioitunut tai pitkäaikainen kuoron jäsen. Merkin hinta on 40€.

Hopeinen ansiomerkki

Hopeinen ansiomerkki voidaan myöntää kuoronjohtajalle, tukiyhdistystoimijalle tai muulle aktiiviselle kuorotoimijalle, joka on toiminut erityisen ansiokkaasti lapsi- ja nuorisokuorojen hyväksi vähintään 8 vuoden ajan. Merkin hinta on Merkin hinta on 60€.

Kultainen ansiomerkki

Kultainen ansiomerkki voidaan myöntää kuoronjohtajalle, tukiyhdistystoimijalle tai muulle aktiiviselle kuorotoimijalle, joka on toiminut erityisen ansiokkaasti lapsi- ja nuorisokuorojen hyväksi vähintään 13 vuoden ajan. Merkin hinta on 100€.

Heinz Hofmann -mitali

Mitali voidaan myöntää erittäin ansioituneelle kuoronjohtajalle tai erityisen merkittävillä perusteilla muulle aktiiviselle kuorotoimijalle, joka on pitkäaikaisesti ja tuloksellisesti työskennellyt lapsi- ja nuorisokuorojen parissa ja jonka työ on laajalti tunnettua ja tunnustettua. Mitali voidaan myöntää em. perustein myös Nuorten Kuoroliiton ulkopuoliselle kuoronjohtajalle tai muulle erittäin ansioituneelle henkilölle. Mitalin hinta on 180€.

Erkki Pohjola -palkinto

Voidaan myöntää kuoronjohtajalle tai muulle lapsi- ja nuorisokuorotyön merkittävälle toimijalle, joka on erittäin tuloksellisesti työskennellyt nuorten kuorojen parissa ja jonka työ on musiikillisesti sekä kasvatuksellisesti laajalti tunnettua ja tunnustettua, paitsi kansallisesti myös kansainvälisesti. Palkinto voidaan myöntää myös Nuorten Kuoroliiton ulkopuoliselle kuoronjohtajalle. Palkinnon hinta on 200€.

Huomionosoitusten saajat (Erkki Pohjola -palkinto, Heinz Hofmann -mitali ja kultainen ansiomerkki)

Tilaa jäsenkirje

Tilaa jäsenkirjeet suoraan sähköpostiisi liittymällä postituslistallemme. Kirjoita sähköpostiosoitteesi viereiseen laatikkoon ja lähetä sähköpostiosoitteesi.