Chorus – kuoronjohdon alkeet

Chorus-kurssilla opettelemme kuoronjohdon perustaitoja kurssilaisista muodostuvaa kuoroa johtaen ja harjoittaen. Perehdymme äänenharjoittamisen perusteisiin ja opettelemme vetämään äänenavauksen. Harjoittelemme lyöntitekniikan alkeet eli peruslyöntikaavat, aloitukset ja lopetukset. Harjoittelemme kuoron ja stemmaharjoittamisen perustekniikan sekä äänenantamisen periaatteet. Lisäksi käymme lävitse kuoron laulutekniikan, soinnin ja intonaation harjoittamisen perusteet.

Chorus-kuoronjohtokurssilla opettaa MuM Anna Nora, joka opettaa kuoron- ja yhtyeenjohtoa Helsingin Konservatoriossa sekä lapsikuoronjohtoa Metropolia Ammattikorkeakoulussa.

Kurssin ohjelmisto lähetetään kurssilaisille ilmoittautumisen jälkeen, lähempänä koulutuspäivää. Päivän aikana pidetään 1 h ruokatauko. Kurssin hinta on jäsenkuorojen jäsenille 80€, muille 90€.

Seuraavan koulutuksen ajankohtaa ei ole vielä päätetty.

Tilaa jäsenkirje

Tilaa jäsenkirjeet suoraan sähköpostiisi liittymällä postituslistallemme. Kirjoita sähköpostiosoitteesi viereiseen laatikkoon ja lähetä sähköpostiosoitteesi.