Toinen Erkki Pohjola -palkinto Oulaisten Nuorisokuoron johtajalle Tapani Tirilälle ja hänen puolisolleen Leila Ristiluoma-Tirilälle

10.10.2017

Viime lauantaina 7.10.2017 Oulaisten Nuorisokuoro juhli 45-vuotista taivaltaan ja juhlan yhteydessä Nuorten Kuoroliitto jakoi poikkeuksellisesti Erkki Pohjola -palkinnon yhteisesti kuoron johtajalle Tapani Tirilälle ja hänen puolisolleen, kuoron intendenttinä toimivalle Leila Ristiluoma-Tirilälle useiden vuosikymmenien työstä lasten ja nuorten kuorotoiminnan hyväksi. Tapani on toiminut kuoron johtajana sen koko historian ajan ja Leila intendenttinä myös yli 40 vuotta. Juhlassa palkintoa luovuttamassa oli liiton varapuheenjohtaja Soili Autio ja se oli järjestyksessään toinen jaettu Erkki Pohjola -palkinto. Ensimmäisen on saanut Aino Pohjola, jo edesmenneen Erkki Pohjolan vaimo.

Juhlakonsertissa kuoron ohjelmistossa oli kolme kantaesitystä: Olli Kortekankaan 4-osainen kuorosarja Maamerkit entisen Oulaisten nuorisokuorolaisen Anna Elina Isoaron teksteihin, Jan Hellbergin 5-osainen kuorosarja Tyttöjen elämää, jonka tekstit olivat kirjoittaneet Nina Kolehmainen, Niina Hakalahti ja Anna Miettinen sekä Soila Sariolan säveltämä ja pääosin myös sanoittama 3-osainen kuorosarja Pieniä, suuria lauluja. Konserttiin osallistui runsas joukko entisiä Oulaisten nuorisokuorolaisia sekä entisten kuorolaisten muodostama naiskuoro Välke.

Kuva: kuvakaappaus Heikki Saaren konserttitaltioinnista

';