NUORTEN KUOROLIITTO

NUORTEN SIVUT

Tänne tullaan rakentamaan tulevaisuudessa sisältöä liiton nuorten tiimin voimin.

Nuorten Tiimi

Tiimi on sinua varten!

Nuorten Tiimi on nuorista kuorolaisista koostuva ryhmä, joka toimii nuorten äänenkannattajana Nuorten Kuoroliiton asioissa. Tiimi kokoontuu muutaman kerran vuodessa keskustelemaan kuorolaulun uusista tuulista ja suunnittelemaan tulevia haasteitaan. Tavoitteena on lähentää kuorolaisia ja Nuorten Kuoroliittoa tiedottamalla nuorille liiton toiminnasta. Tiimi osallistuu myös liiton toiminnan ideoimiseen ja järjestämiseen nuorten näkökulmasta. Vähintään yksi tiimiläinen valitaan myös mukaan liiton hallitukseen.

Yksittäisen kuorolaisen kuoroharrastuksen ei pitäisi rajoittua pelkästään omaan kuoroon. Siksi tiimi pyrkii auttamaan uusien kontaktien synnyssä sekä koti- että ulkomaille. Toimimalla välittäjänä kuorojen ja Nuorten Kuoroliiton välillä tiimi rikastuttaa kuorotoimintaa esimerkiksi erilaisten tapahtumien ja illanviettojen kautta.

Tiimiä voit seurata myös Instagramissa.

Nuorten Tiimin kokoonpano 2018

Nuorten Tiimissä on tällä hetkellä mentorin lisäksi 5 jäsentä eri jäsenkuoroista. Tiimiä voi seurata myös Instagramissa.

Liisa Saarilampi - Tiimin Mentori

22-vuotias pohjois-pohjanmaalainen 2-altto esittäytyy. Nimeni on Liisa, kotoisin Ylivieskasta ja kotikuoronani toimii Oulaisten Nuorisokuoro. Nykyisin tosin asustelen Vantaalla ja alan olemaan kuoron vanhimpia jäseniä. Energisyys ja puheliaisuus ovat luonteeni valttikortteja, enkä jää kovin helposti hiljaiseksi missään tilanteessa. Olen Nuorten Tiimin mentori sekä Tiimin edustaja Nuorten Kuoroliiton hallituksessa, mikä on mielestäni mahtavaa, sillä näin hallitukseen saadaan nuoren näkökulma vahvemmin esille.  Musiikki täyttää aika hyvin vapaa-aikani, ja onkin sopivaa vastapainoa leipuri-kondiittorin työn rinnalla. Kuorolaulun lisäksi käyn myös laulutunneilla, sekä soitan klarinettia puhallinorkesterissa. Luen myös paljon kirjoja ja neulon villasukkia. Kuoromatkoilla minut aina näkeekin lankakerän ja bambupuikkojen kanssa. Haaveilen siitä, että kuorolaulaminen nousisi Suomessa ihan uudelle tasolle. Lapsissa ja nuorissa on paljon taitoja, ideoita sekä innokkuutta tekemään musiikkia.

Lotta Peltola

Nimeni on Lotta ja olen täällä maan päällä asunut kuusitoista kesää. Kotikaupunkini on Kaarina ja varmaan, kuten yhteydestä saattaa arvata, laulan kuorossa. Laulan tällä hetkellä neljässä eri kuorossa (kakkosalttoa) sekä usein tai satunnaisesti myös pienemmissä porukoissa (kakkosalttoa). Soitan myös viulua, mutta vasta toista vuotta musiikkiopistossa. Oikeastaan laulaminen on tosi suuri juttu minulle. Siinä ehkä syy, miksi olen päätynyt juuri nyt kirjoittamaan näitä sanoja.

Laulamisen ja viulun soiton lisäksi pidän kirjoittamisesta, metsistä sekä historiasta.
Tulevilta hetkiltä toivon, että saan nähdä maailmaa monesta eri näkökulmasta, tehdä hyvää toisten ihmisten eteen -sen, mitä minäkin olen saanut ja enemmän sekä ehdottomasti ajatella paljon.

Sanni Koivula

Moi olen Sanni. Olen 18-vuotias ja asun Liedossa. Laulan KaMu -kuorossa ja sen lisäksi soitan selloa. Käyn Kaarinan lukion musiikkiteatterilinjaa ja valmistun keväällä 2019. 🙂

Hilla Isokääntä

Hei! Olen Hilla Isokääntä, 16-vuotias tyttö Kalajoelta. Laulan Fermaatti-kuorossa, ja muihin harrastuksiini kuuluu muunmuassa huilunsoitto sekä pop/jazz- laulaminen. Rakastan talvea, eläimiä ja suklaata.

Helmi Isokääntä

Olen Helmi Isokääntä 16 vuotta ja asun Kalajoella. Käyn Kalajoen lukiota nyt ensimmäistä vuotta. Laulan Fermaatti-kuorossa, ja sen lisäksi soitan pianoa ja käyn pop/jazz -laulutunneilla. Pidän myös urheilusta jos sille jää aikaa koulujuttujen jälkeen.

Jessica Lehtilä

Moikka ! Olen Jessica Lehtilä, 19 -vuotias countrymimmi Turusta ja laulan KaMun tyttö- ja nuorisokuorossa. Kuorolaulua olen harrastanut vasta pari vuotta ja se onkin tuonut uutta ulottuvuutta elämääni muiden harrastusten ohelle.

Yhtyelaulukoulutus

Kaikki mitä olet aina halunnut tietää yhtyelaulusta!

Aika: 14.4.2018 klo 10.30-17.30
Paikka: Pirkanmaan musiikkiopisto, Eteläpuisto 4, Tampere
Kouluttajat: Virpi Moskari ja Jussi Chydenius lauluyhtye Rajattomasta
Hinta: 20€/osallistuja (laskutetaan sähköpostitse ilmoittautumisen päätyttyä)

Nuorten Tiimi järjestää yhtyelaulukoulutuksen kaikille aiheesta kiinnostuneille 15-20-vuotiaille nuorille. Mukaan voi ilmoittautua sekä valmiina yhtyeenä, että yksittäisenä laulajana. Osallistujien tulee valmistaa sovitut laulut etukäteen, jotta koulutuksessa voidaan keskittyä yhtyeessä laulamiseen. Paikkoja on rajoitetusti, joten älä mieti liian kauan. Osallistujat hyväksytään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot: Sitovat ilmoittautumiset 26.3.2018 mennessä sähköpostitse toimisto@nuortenkuoroliitto.fi.  Toivomme, että valmiit yhtyeet ilmoittautuvat yhdellä kertaa, jotta kaikki pääsevät varmasti mukaan.

Ilmoittautujan tulee ilmoittaa seuraavat tiedot:

• Lauluyhtyeen nimi, jos ilmoittaudutte yhtyeenä
  • Osallistujien nimet, osoitteet, sähköpostiosoitteet, puhelinnumerot, iät ja äänialat (yksilöilmoittautuja ilmoittaa luonnollisesti vain omansa)
  • Alaikäisten osallistujien on ilmoitettava lisäksi huoltajan nimi, osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero
  • Yhtyeet voivat myös ilmoittaa kappaleita, joita he ovat jo harjoitelleet aiemmin ja joita he voisivat jalostaa edelleen koulutuksessa

Lähetämme vahvistuksen koulutukseen osallistumisesta kaikille osallistujille sekä alaikäisten osallistujien huoltajille. Ilmoittautumistietoja käytetään vain tästä koulutuksesta viestimiseen ja sen laskuttamiseen.