Nuorten Kuoroliitolla monipuolisia suunnitelmia ensi vuodelle

21.11.2018

Nyt syksyn aikana on ollut jälleen aika suunnitella tulevaa toimintaa ja ensi vuodelle onkin tulossa jälleen paljon mielenkiintoista toimintaa.

Nuorten Kuoroliitto -mobiilisovellus

Hallitus on päättänyt hankkia liiton käyttöön uudeksi viestinnän ja nuottijulkaisun välineeksi oman mobiilisovelluksen. Sovellukseen tulee mm. sähköinen kuorokansio, johon voidaan ladata nuotteja kuorojen käyttöön. Tulevaisuudessa nuotteja on mahdollisuus ostaa sinne sähköisesti pysyvästi omaan käyttöön tai vuokrata niitä määräajaksi. Mukaan voidaan liittää myös kuorojen omia keskustelutoimintoja ja kaikille käyttäjille avoin chat. Sovellusta rakennetaan parhaillaan ja testikäyttöön se pyritään julkaisemaan viimeistään alkuvuodesta. Kaikkien jäsenten käytössä sovelluksen pitäisi olla ennen kesää. Kerromme lisää sovelluksesta alkuvuodesta.

Kuorokerhoja Jyväskylään ja kuorokerho-ope -koulutusta kaikille halukkaille

Vox Aurea -kuoroperhe lähtee Kuoro joka kouluun -hankkeen puitteissa koordinoimaan Jyväskylään kuorokerhotoimintaa. Kerhoissa tarjotaan kuoroharrastusta matalalla kynnyksellä, osana koulupäivää omassa lähikoulussa. Kerhojen vetäjät saavat tukea Voxin johtajatiimiltä ja Nuorten Kuoroliitto tarjoaa heille mm. koulutusta, materiaalia ja verkoston, jossa toimintaa voidaan kehittää edelleen. Järjestämme keväällä myös kaikille avoimen koulutuksen kuorokerho-opettajiksi haluaville, jossa tarjotaan perustyökaluja oman kuorokerhon perustamiseen ja vetämisen.

Uusia tilausteoksia ja tämän vuoden tilausten kantaesitykset vuonna 2019

Ensi vuonna kantaesitetään tämän vuoden kolme tilausteosta eri kuoromuodoille ja tilataan kolme uutta. Uudet teokset tulee säveltämään Katherine Pukinskis (USA), Mia Makaroff ja Anna Nora. Näistä teoksista kerromme myös myöhemmin lisää.

Seminaarit lapsikuoromateriaalista ja -instrumentista

Keväällä 2019 järjestetään ohjelmistoseminaari lapsikuoromateriaalista, jossa esitellään käytännönläheisesti, millaista materiaalia on tarjolla ja mistä sitä voi hankkia. Syksyllä taas järjestetään seminaari säveltäjille ja sävellysopiskelijoille, jossa demonstroidaan ja markkinoidaan lapsikuoroinstrumenttia musiikin tekijöille. Katherine Pukinskis tulee tilaisuuteen avaamaan amerikkalaista näkökulmaa.

Kesällä jälleen päiväleirejä ja Suvisoiton yhteistyöleiri

Kesällä järjestämme jälleen viime kesänä aloitettuja nelipäiväisiä päiväleirejä 6-9-vuotiaille. Lisäksi vastaavat leirit tullaan palautteen perusteella järjestämään nyt myös 10-12-vuotiaille. Myös Suvisoiton kanssa jatketaan leiriyhteistyötä Suvilaululeirin puitteissa. Päiväleirit on suunniteltu nyt järjestettäväksi Helsinkiin, Kokkolaan, Iisalmeen, Jyväskylään, Turkuun ja Tampereelle.

Uusi Laulunuotta -julkaisu

Ensi vuonna julkaistaan jälleen uusi osa Laulunuotta-sarjaan. Tällä kertaa se sisältää kivaa, raikasta ohjelmistoa, jolla aloitteleva kuoro voi opetella moniäänisyyttä.

Suomi-Japani-workshop

Suomen ja Japanin diplomaattisuhteet viettävät 100-vuotisjuhlaa 2019. Tämän kunniaksi järjestetään Porissa Suomi-Japani-workshop ja illanvietto kulttuurivaihdon hengessä. Japanilainen nuorisokuoro Nishinomya Children’s Choir saapuu kaupunkiin maaliskuun lopulla Tyttökuoro Sävelsirkkujen vieraaksi. Kuoron kotimajoitukseen osallistuvat myös Porin Poikakuoro ja Priimus-kuoro. Vierailijoille ja majoittajille järjestettävän tapahtuman yhteydessä tutustutaan molempien maiden kuoromusiikkiin ja kulttuuriin.

Nuorten Tiimi jatkaa sovittamista ja yhtyelaulua

Nuorten Tiimi tulee myös järjestämään omia koulutuksiaan ensi vuonna. Suunnitelmissa on ainakin jatkaa sovituskoulutusta viikonlopun verran keväällä ja kesälle suunnitellaan yhtyelaulun viikonloppukoulutusta/-leiriä.

Koulutus kuorojen tarpeesta jatkuu

Järjestämme jälleen ensi vuonna koulutuksia myös suoraan kuorojen tarpeista lähtien. Otamme mielellämme vastaan ehdotuksia, joten olkaa rohkeasti yhteydessä toimistoon tämän asian tiimoilta. Mitä taitoa juuri teidän kuoro haluaisi petrata?

Kuoropäivät 2020 Jyväskylään

Keväällä 2020 tullaan järjestämään kuoropäivät Jyväskylässä. Tapahtuman muoto ja profiili on vielä keskustelun alla ja kuuntelemme mielellämme toiveita. Millaiseen tapahtumaan juuri teidän kuoronne mielellään tulisi?

';

Takaisin etusivulle