Alennuslippuja Tampereen Säveleen liiton jäsenille

30.05.2017

Tampereen Sävel tarjoaa Nuorten Kuoroliittolaisille alennusliput huippukuorojen konserttiin! Songbridge Gala Concert tuo yhteen kolme kuoroa: Indonesian Children and Youth Choir Cordana, Young People’s Chorus of New York City ja Vox Aurea, jotka esiintyvät Tampere-talon Isossa salissa la 10.6. klo 19.30–21.40.

Tampere-talon ala-aulassa olevasta festivaali-infosta voi yksi henkilö ostaa 2 x 20 euron liput oikealla tunnussanalla (sana lähetetty jäsenkuoroille, saat sen myös kysymällä liiton toimistosta: toimisto@nuortenkuoroliitto.fi). Festivaali-info on avoinna:

ke 7.6. klo 9–22
to 8.6. klo 9–22
pe 9.6. klo 9–22
la 10.6. klo 8–22

Kannattaa muistaa, että Kuorokatselmukseen on yleisöllä vapaa pääsy. Tampere-talon Isossa salissa esiintyy 8.–10.6. yhteensä 12 lapsi- tai nuorisokuoroa. Mukana ovat Renaissance, CCL, Nuorisokuoro Merituuli, Leticia, Vaskivuoren lukion kamarikuoro, Carmina, Christophorus-Kantorei, CandoMini, Chorus Iucundus, Junges Consortium Berlin, KaMu tyttökuoro ja TCYC.www.tamperemusicfestivals.fi/vocal/kuorokatselmus/aikataulu

Edullinen Tampereen Sävelen majoitustarjous on juuri saatu uuteen Kesähotelli Auroraan 80 euroa/huone (2hh). Ennakkovaraukset ja lisätiedot: jenni.vartiainen@olympiakortteli.fi (Kesähotelli Aurora sijaitsee Olympia-korttelin välittömässä läheisyydessä, osoitteessa Satakunnankatu 10 entisen Hotelli Pinjan tiloissa.)

Mikä Songbridge?

Songbridge on kansainvälinen lapsi- ja nuorisokuorotapahtuma, joka järjestetään yleensä jonkin suuremman festivaalin yhteydessä. Erkki Pohjolan ideoimana se on järjestetty tähän asti 18 kertaa eri puolilla maailmaa vuodesta 1999 lähtien. Se on IFCM:n (Kansainvälinen Kuoroliitto) tukema ja sitä hallinnoi IFCM Songbridge Artistic Committee (SAC), puheenjohtajana Kari Ala-Pöllänen.

Siihen kutsutaan kerrallaan 3-4 kansainvälistä huippukuoroa sekä kunkin valitsema säveltäjä. Ne viettävät yhdessä 4-5 päivää harjoitellen säveltäjiensä luomaa uutta ohjelmistoa. Tapahtuma huipentuu Gaala-konserttiin, jossa teokset esitetään yleisölle, joka myös osallistuu laulaen teosten esittämiseen. Kukin kuoro esittelee konsertissa myös omaa ohjelmistoaan.

Tänä vuonna 19. Songbridge järjestetään Suomi 100-juhlavuoden kunniaksi Suomessa 5-10.6. yhteistyössä Tampereen Sävelen kanssa. Kutsutut kuorot ovat: Indonesian Children&Youth Choir Cordana, joht. Aida Swenson, Young People’s Choir of New York City, joht. Francisco Nuñez sekä YLE:n Vuoden Nuorisokuoro Vox Aurea Jyväskylästä, joht. Sanna Salminen.

YLE Radio 1 lähettää gaalakonsertin suorana, mutta on ehdottomasti suositeltavaa kokea se paikan päällä, sillä vastaavan tasoista konserttia on Suomessa hyvin harvoin mahdollista kuulla ja varsinkin nähdä. Konsertti on nimittäin kokonaisuus, joka koostuu laulusta, kuoroliikunnasta ja tanssista. Vox Aurea on, paitsi maailmalla, myös täällä tunnettu korkeasta tasostaan, mutta maailmankuulut Indonesian ja USA:n kuorot ovat ensi kertaa Suomessa. Esim. indonesialaiset ovat herättäneet sensaatiomaista huomiota huippuvaikeine koreografioineen ja tansseineen (”Onko tämä mahdollista?”), ja amerikkalaisten svengaavat esitykset ovat saaneet, paitsi kuoromaailman, myös YK:n diplomaatit ja USA:n presidenttien vieraat polvilleen. On siis luvassa ainutlaatuisia konserttielämyksiä ja virikkeitä suomalaiselle kuorokansalle.

Lisätietoja: songbridge.net

';