Nuorten Kuoroliiton jäsenkirje 3/2019

• Oppilaitosjäsenyys etenee
  • Hyvän joulun toivotus

Katajanmarjat etsii konserttikaveria toukokuulle

Lapsi- ja nuorisokuoro Katajanmarjat juhlii ensi vuonna - kuoro täyttää 45 vuotta. Osana juhlavuoden ohjelmaa kuoro haluaisi lähteä vierailemaan jonkun melko lähellä olevan kotimaisen kuoron konserttikaveriksi tai sitten Tukholmaan. Ajankohta on katsottu jo kalenteriin, se olisi 16.-17.5.2020. Tavoitteena olisi järjestää tuona viikonloppuna yhteinen konsertti. Olisiko teidän kuorolla kiinnostusta kutsua Katajanmarjat konserttikaveriksi? Kuoron koti on Porissa, joten kotimainen kuoro olisi mielellään Länsi-Suomessa. Vaihtoehtoisesti osaisitteko vinkata heille jonkun kuoron Tukholmasta, johon he voisivat ottaa yhteyttä ja seilata laivalla heidän vieraakseen?

Molemmissa tapauksissa olettehan suoraan yhteydessä kuoronjohtaja Mira Vassileviin, puh. 0443774868 / mira.vassilev (ät) gmail.com

Oppilaitosjäsenyys etenee

Kesällä Sulasolin ylimääräisessä liittokokouksessa päätettiin oppilaitosjäsenyyden mahdollistamisesta. Sen valmisteluun perustettiin työryhmä, joka syksyn aikana käsitteli jäsenyyden ehtoja sekä hintaa ja laati esityksen Sulasolin liittohallitukselle. Nyt esitys on siellä hyväksytty ja siitä on viestitty kaikille erikoisliitoille. Oppilaitosjäsenyysasia siis etenee kohti konkretiaa. Tarkemmista yksityiskohdista viestimme kuitenkin vasta ensi vuonna kun kaikilla muillakin osapuolilla on ollut mahdollisuus käsitellä asiaa. Muutos tulee johtamaan Nuorten Kuoroliiton sääntöjen uudistamiseen seuraavassa liittokokouksessa siten, että oppilaitosjäsenyys lisätään myös niihin. Olemme iloisia, että tämä liittomme pitkään ajama uudistus on pian totta!

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta 2020!

Haluamme toivottaa kaikille teille tunnilmallista ja rauhallista joulua! Kiitos kaikille toimintaamme kuluneena vuonna osallistuneille, ensi vuonna taas jatketaan.

joulutoivotus
Mikäli muutkin kuorossasi haluavat saada jäsenkirjeen sähköpostiinsa, mutta eivät ole vielä mukana listalla, voivat he liittyä sille helposti kotisivuillamme.