Nuorten Kuoroliiton jäsenkirje 1/2018

Vuoden ensimmäinen jäsenkirjeemme on nyt tässä! Olemme siirtyneet lähettämään kirjeen näin postituslistan avulla sähköisessä muodossa. Halutessasi voit poistaa itsesi listalta viestin alareunassa olevan linkin kautta. Tähän ensimmäiseen lähetykseen on otettu yhteystiedot aiempien lähetysten pohjalta. Mikäli muutkin kuorossasi haluavat saada jäsenkirjeen sähköpostiinsa, mutta eivät ole vielä mukana listalla, voivat he liittyä sille helposti kotisivuillamme.

Aiheita tässä kirjeessä:

• Vuoden 2018 liittokokous ja uuden hallituksen kokoonpano
  • Laulunuotta 1 -nuottijulkaisu on nyt tilattavissa
  • Uusi liiton kultainen kuoromerkki anottavissa kuorolaisille
  • Keväälle ja kesälle suunniteltua toimintaa: koulutuksia ja leirejä.

Vuoden 2018 liittokokous pidettiin Vantaalla

Nuorten Kuoroliiton varsinainen liittokokous pidettiin Vantaalla 17.2.2018. Kokouksessa käytiin läpi sääntömääräiset asiat ja valittiin liitolle hallitus vuodeksi eteenpäin. Sari Kaipainen jatkaa liiton puheenjohtajana. Hänen lisäkseen hallitukseen valittiin vanhoista jäsenistä Anna Nora, Pekka Nebelung ja Minna Liettyä-Tyni. Uutena hallitukseen tuli mukaan Päivi Järvinen Jyväskylästä (Vox Aurea) ja nuorisojäseneksi Sanni Koivula Liedosta (KaMu, Nuorten Tiimi). Varajäseniksi valittiin aiemmin Liisa Saarilampi ja niin ikään uutena jäsenenä Viena Jurvelin Espoosta (Candomini).

Mikäli haluatte tutustua paremmin vuoden 2017 toimintakertomukseen ja tämän vuoden toimintasuunnitelmaa, ne voitte ladata täältä.

Laulunuotta 1 - Lauluja maailmalta on tilattavissa!

NKL_laulunuotta_125mm
Liiton oman Laulunuotta -nuottijulkaisujen sarjan ensimmäinen osa on nyt tilattavissa sekä suoraan liitolta sähköpostitse, että Sulasolin nuottikaupasta (sekä Kannelmäestä, että verkkokaupasta). Suoraan liitolta tilatessa sen hinta on 13,90€+postimaksu.

Kirjanen sisältää yhteensä 17 kappaletta, laulutuliaisia eri maista, helposti lähestyttävinä sovituksina suomalaisten lapsi- ja nuorisokuorojen laulettavaksi. Joukosta löytyy kiehtovia sävyjä ja kieliä sekä kauniita, riemukkaita, haikeita ja vauhdikkaita säveliä meille tutussa muodossa. Osa lauluista sisältää optionaalisen baritonistemman, joka mahdollistaa käytön niin diskantti- kuin nuorille sekakuoroillekin. Luettelo julkaisun kappaleista lyhyine kuvauksineen löytyy kotisivuiltamme. Julkaisun upean kannen on suunnitellut Jenni Salminen.

Uusi merkki anottavissa kuorolaisille

kultainenKuoromerkki
Nuorten Kuoroliitto on julkaissut hopeisen kuoromerkin rinnalle uuden kultaisen kuoromerkin, joka on nyt anottavissa vaikka kevään juhlissa jaettavaksi. Merkki voidaan myöntää kuorolaiselle, joka on laulanut ansiokkaasti liiton jäsenkuorossa vähintään kahdeksan vuoden ajan. Merkin hinta on 35€. Merkkiä voi anoa vapaamuotoisella hakemuksella vaikka sähköpostitse liiton toimistolta. Kaikki liiton merkit jakoperusteineen löydät täältä.

Kevään ja kesän suunniteltua toimintaa

Keväälle ja kesälle on suunniteltu monenlaista toimintaa: koulutuksia ja leirejä.

23.-24.3.2018 Muskaripolulta koulutielle - koulutuspäivät pienten lasten laulattajille ja pienille laulajille Turussa

Koulutusta järjestävät yhdessä Turun kristillinen opisto, Turun konservatorio, Nuorten kuoroliitto sekä Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä. Se palvelee kaikkia pieniä laulattavia: lastenohjaajia, varhaiskasvatuksessa toimivia, varhaisiän musiikinopettajia, kuoronjohtajia ja kanttoreita. Ensimmäinen päivä kouluttaudutaan opistolla ja toisena päivänä työskennellään lasten kanssa Turun konservatoriolla. Lue lisää koulutuksesta Turun kristillisen opiston sivuilta ja ilmoittaudu.

14.4.2018 Nuorten Tiimin yhtyelaulukoulutus Tampereella

Nuorten Tiimi järjestää koulutuksen kaikille yhtyelaulusta kiinnostuneille 15-20-vuotiaille nuorille. Mukaan voivat ilmoittautua sekä valmiit yhtyeet, että yksittäiset laulajat. Kouluttajina toimivat Virpi Moskari ja Jussi Chydenius Rajattomasta. Koulutuksen hinta on vain 20€/hlö. Lue lisää nuorten sivuilta.

21.4.2018 Chorus - lapsikuoronjohdon koulutus Helsingissä

Anna Nora kouluttaa jälleen kuorojohtoa. Tällä kertaa keskitytään nimenomaan lapsikuoron erityispiirteisiin. Koulutus järjestetään Helsingin konservatoriolla ja koko päivän koulutuksen saa edullisesti: hinta jäsenille 80€, ei-jäsenille 90€. Ilmoittautuminen avataan piakkoin.

4.-7.6.2018 Päiväleirit lapsille Ylivieskassa, Kokkolassa, Kalajoella ja Iisalmessa sekä PK-seudulla 11.-14.6.2018

Tänä vuonna aiomme järjestää päiväleirejä lapsille viidellä eri paikkakunnalla heti koulujen kesäloman alkuun. Näillä 6-9-vuotiaille tarkoitetuilla päiväleireillä on opetusta päivittäin klo 10-13.20 ja päivään sisältyy lounas. Viimeisenä päivänä pidetään minikonsertti huoltajille. Leireillä on kaksi opettajaa, joista toinen keskittyy enemmän laulutaitoon ja toinen kuorolauluun. Näistä leireistä tiedotamme lisää hieman myöhemmin kun saamme yksityiskohdat sovittua ja päätöksen leiritoimintaan Taikelta haetusta avustuksesta.

29.6.-3.7.2018 Lasten Suvilaulu-leiri Sysmässä

Jatkamme leiriyhteistyötä Sysmän Suvisoiton kanssa jälleen ensi kesänä. Yksityiskohdat ovat vielä hieman auki, mutta ilmoittautumisen on tarkoitus alkaa vielä tämän kuun aikana Suvisoiton sivuilla.

1.-5.8.2018 Liiton oma kuorokesäleiri Säkylässä

Pyrimme toteuttamaan tänä kesänä myös jälleen liiton oman leirin. Se on tarkoitettu 9-17-vuotiaille laulajille. Osallistua voi yksin, lauluryhmänä tai vaikka koko kuoron voimin. Kouluttajana toimii kuoronjohtaja Pekka Nebelung (KaMu). Tästäkin leiristä lisää myöhemmin kun saamme Taikelta avustuspäätöksen ja suunnitelmat vahvistettua.

Mukavaa talvilomaa sitä nyt ja tulevina viikkoina viettäville!