Nuorten Kuoroliiton jäsenkirje 3/2018

• Suunnitelmia vuodelle 2019
  • Meille tärkeä oppilaitosjäsenyys käsittelyssä Sulasolin liittokokouksessa
  • DUNK:n järjestämä Norbusang Porvoossa 5.-9.6.2019
  • Kuoropäivät Jyväskylään 2020 (+kysely)

Suunnitelmia vuodelle 2019

Ensi vuodelle on suunniteltu jälleen paljon mielenkiintoista ohjelmaa. Tässä asia tiivistetysti, lisää voitte lukea täältä tai vuoden viimeisestä Sulasol-lehdestä, joka ilmestyy 5.12.

Mobiilisovellus

Liitolle hankitaan vielä tänä vuonna oma mobiilisovellus, joka tulee jäsenten käyttöön ensi vuonna. Mukaan tulee mm. sähköinen kuorokansio ja keskustelumahdollisuus.

Kuorokerhoja Jyväskylään ja kuorokerho-ope -koulutusta kaikille halukkaille

Yhteistyössä Vox Aurean kanssa perustetaan Jyväskylään uusia kuorokerhoja ja järjestämme myös kaikille avoimen kuorokerho-ope -koulutuksen keväällä.

Uusia tilausteoksia ja tämän vuoden tilausten kantaesitykset vuonna 2019

Ensi vuonna kantaesitetään tämän vuoden tilausteokset ja ensi vuodelle tilataan uusia loistavilta säveltäjiltä: Katherine Pukinskis (USA), Mia Makaroff ja Anna Nora.

Seminaarit lapsikuoromateriaalista ja -instrumentista

Keväällä järjestetään ohjelmistoseminaari lapsikuoromateriaalista: millaista materiaalia on tarjolla ja mistä sitä voi hankkia. Syksyllä tarjolla seminaari säveltäjille ja sävellysopiskelijoille: demonstroidaan ja markkinoidaan lapsikuoroinstrumenttia musiikin tekijöille.

Kesällä jälleen päiväleirejä ja Suvisoiton yhteistyöleiri

Järjestämme jälleen nelipäiväisiä päiväleirejä 6-9-vuotiaille. Lisäksi vastaavat leirit tullaan järjestämään nyt myös 10-12-vuotiaille. Myös Suvisoiton kanssa jatketaan leiriyhteistyötä Suvilaululeirin puitteissa.

Uusi Laulunuotta -julkaisu

Tulossa jälleen uusi osa Laulunuotta-sarjaan. Tällä kertaa se sisältää kivaa, raikasta ohjelmistoa, jolla aloitteleva kuoro voi opetella moniäänisyyttä.

Suomi-Japani-workshop

Maiden diplomaattisuhteet täyttävät 100 vuotta ja juhlan kunniaksi järjestetään Porissa workshop ja illanvietto kaupunkiin vierailemaan tulevalle japanilaiskuorolle ja majoittajina toimiville porilaiskuoroille.

Nuorten Tiimi jatkaa sovittamista ja yhtyelaulua

Tiimi tulee myös edelleen järjestämään omia koulutuksiaan. Suunnitelmissa on ainakin jatkaa sovituskoulutusta viikonlopun verran keväällä ja kesälle suunnitellaan yhtyelaulun viikonloppukoulutusta/-leiriä.

Koulutus kuorojen tarpeesta jatkuu

Järjestämme jälleen ensi vuonna koulutuksia myös suoraan kuorojen tarpeista lähtien. Otamme mielellämme vastaan ehdotuksia, joten olkaa rohkeasti yhteydessä toimistoon tämän asian tiimoilta. Mitä taitoa juuri teidän kuoro haluaisi petrata?

Meille tärkeä oppilaitosjäsenyys käsittelyssä Sulasolin liittokokouksessa

Tulevana viikonloppuna kokoontuu Sulasolin liittokokous Poriin. Kokouksen asialistalla on järjestörakenneuudistus, jonka osana hallitus esittää, että Sulasolissa mahdollistettaisiin oppilaitosjäsenyys. Tämä uudistus on Nuorten Kuoroliiton näkökulmasta elintärkeä. Asiaa on ajettu Sulasolin suuntaan jo vuosia ja nyt se on viimein tuotu liittokokouksen käsiteltäväksi.

Nykyinen jäsenyysmalli on liitossamme ollut suurinpana esteenä jäsenmäärän kasvulle ja toisaalta nykyisellään kalliiksi koetut jäsenmaksut ovat pakottaneet joitain jäseniä eroamaan liitosta. Olisikin tärkeää, että tämä uudistus menisi läpi ja tarjoaisi mahdollisuuden liitollemme kasvaa ja tarjota palveluja entistä laajemmalle joukolle lapsia ja nuoria. Heissä on myös muiden erikoisliittojen tulevaisuus!

DUNK:n järjestämä Norbusang Porvoossa 5.-9.6.2019

Tänä vuonna Norbusangin järjestysvuorossa on DUNK. Tapahtuma järjestetään Porvoossa ja ilmoittautumisaikaa on vielä tämän kuun loppuun asti. Harmillisesti ajankohta osuu täysin päällekäin Tampereen Sävelen kanssa, joten se voi olla este osallistumiselle monelle meidän kuorolle.

Norbusang-tietoa löytyy täältä ja Tampereen Sävelen kuorokatselmukseen voitte tutustua täällä.

Kuoropäivät Jyväskylään 2020

Vox Aurea -kuoroperhe on ystävällisesti tarjoutunut järjestämään kanssamme kuoropäivät Jyväskylään keväällä 2020. Tapahtuman suunnittelu on käynnissä ja haluaisimme kuulla teiltä jäsenkuoroilta millainen kokonaisuus teitä houkuttaisi parhaiten osallistumaan. Aiemmin olemme toteuttaneet mm. Nuorten Kuoropäiviä ja Sympaattia, mutta millainen tapahtuma on Nuorten Kuoroliiton 2020-luvun kuoropäivät? Vastaa lyhyeen kyselyyn ja kerro meille mielipiteesi. Haluamme muokata tapahtumasta mahdollisimman mielenkiintoisen ja kutsuvan teille kaikille.

Mikäli muutkin kuorossasi haluavat saada jäsenkirjeen sähköpostiinsa, mutta eivät ole vielä mukana listalla, voivat he liittyä sille helposti kotisivuillamme.